fredag 7 januari 2011

10 ½ månad till nästa gång...

Så då va julen utstädad, i alla fall till 90 %, Stjärnorna och ljusstakarna får vara kvar till 20:de dag Knut. Om man nu orkar, får kanske stanna uppe någon eller några dagar till, beroende på hur jag mår när jag kommer hem.

Ja nu börjar det närma sig med stormsteg... Tänk att jag har väntat så länge på detta och ändå så är man så nervös. Men man vore ju dum om man inte va det. Alla operationer innebär ju en risk, men denna operationen innebär i sanningens namn en större risk om man struntade i den.... Att leva med så stor övervikt är ju igentligen livsfarligt, hjärtat får arbeta mycket mer än om man är "normalviktig", man ligger i risksonen för diabetes och sömnapnéer är inte heller det hällsosamt. Så i jämförelse med det så är inte operationen en större risk än att sätta sig i bilen och åka 50 mil.....

Tanken på att komma ner till eller i alla fall i närheten av "normalvikt" innom kanske ett halvår till år, är en hissnande känsla, jag tror bara personer som själva har varit eller är överviktiga kan tänka sig in i det.... Och nu är jag på väg dit....

Sov gott...

3 kommentarer:

  1. Hej ser att din fesa snart är slut! Själv håller jag på med fastan dag 5 idag, går bra när man har en op framför sig.
    Lycka till med allt och hoppas du skriver här helatiden för jag kommer att följa dig.

    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Hej du.
    Ja, det är mycket tankar som rör sig i huvudet innan op. När jag berättade för en bekant att jag skulle opa mej sa den; men kan du inte banta bort det själv????????????
    Kul att höra eller hur? Men jag svarade; Nä, jag kan inte det för i så fall hade jag inte utsatt mej för en op. Och jag är tvungen att göra något om jag ska överleva.
    För så är det ju, att bära runt på så mycket övervikt är ju livsfarligt. Men jag tror inte att folk tänker så mycket på det utan de ser bara utseendet.
    Skönt att få bort julen nu. Mitt får vänta till nästa vecka när jag är ledig, ska jobba hela helgen nu.
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  3. Å vad bra att man inte "måste" ta ner stakarna nu! Älskar ljusen, och hade tänk göra det idag, men det blev inte av. Nu kan jag vänta några dar till... Kram

    SvaraRadera