lördag 29 januari 2011

Eldprov !!!

Ja då är det lördagsmorgon och det ser ut att vara ganska skönt ute, men det räckte att gå ut med hunden för att känna att det inte va så skönt....... Fy vilken kall hård vind... Usch...
Jag har märkt att man fryser mycket lättare nu när man har tappat 15 kilo, är det bara den sköna isoleringen som försvunnit ?? hahaha ....ja aldrig kan man vara riktigt nöjd.....

Fast det blir jag nog den dagen man nått sin målvikt eller i allafall i närheten av den, och då man har kläder som är lagom och inte på tok förstora (redan) ... och då man har lärt sig att man inte har samma köldtålighet som innan. Sen längtar jag ju till sommaren och dom fördelarna detta innebär då, behöver väl ingen närmare förklaring..... Tänk att slippa svettas så som man gör när man har en massa extrakilon.... Så skönt det skall bli.. :)

I dag blir det kalas, min väninnas lilla Tindra fyller 3 år den 1:a feb. men det blir som sagt kalas i dag. Med detta kommer ju det obligatoriska godsakerna.... mmmm Men det blir att bita ihop och eventuellt ta 2 cm bullkant och smaka och lukta på, och äta låååångsamt dels för att inte få ont i magen, men också att njuta riktigt länge...

 Resten av det goda får jag hoppa över. Tänk vad bra att man har en inbyggd polis i magen, som direkt reagerar på att man äter fel och för mycket, jag skulle nog aldrig kunna hålla mig till en 2 cm bullkant annars.....

GRATTIS TINDRA



Ha en härlig helg.

Kram

1 kommentar:

  1. Jag skulle hållit mig borta från bullkanten också, om jag var du. Det var ju bara drygt 2 veckor sedan du opererades... Har du ätit mjukt bröd än? Det provade inte jag förrän minst en månad efter op. I julas smakade jag en tugga lussekatt och dumpade direkt, 6 månader efter op. Just mjuka bakverk/bröd är vi lite känsliga för. Nu kan jag äta mörkt bröd, men bara om jag äter långsamt. Bättre att ta med sig t.ex. en fruktsallad, det brukar jag göra när jag går bort. Lycka till! Kram

    SvaraRadera