lördag 8 januari 2011

Nära nu!!!

Ja nu är det nära, bara en dag till hemma, sen på måndag morgon bär det i väg.
Min son kör mig till Uddevalla där jag skall ta tåget till Göteborg och byta där till Lund.
Jag vill inte tillbringa en ensam natt på hotell med allt vad det innebär med nervositet och nojor....

Det är tur man har en underbar väninna, som jag i och för sig inte träffat på nära 24 år (ungefär), så det blir ett tåg vidare till Eslöv där hon hämtar upp mig. Gäller bara att låta bli att sitta och prata minnen och allt annat hela natten, haha Men jag lär nog inte tänka så mycket på operationen just då i alla fall.

På morgonen så kör hon mig till bussen i Hörby för transport till Lund. Hoppas man får en tidig tid, så man slipper ligga och vänta och våndas..

Jag skall åka hem redan dagen efter operationen, vilket känns så där, lite orolig över hur det skall gå. Men man får väl bita ihop och tänka på allt annat. Skönt att det är över då i och för sig.

Ni som har opererats och haft lång resväg hem (åker vid 18 tiden och är hemma 01.20) har ni några bra förslag (förutom yoghurt, bläää) på mat som man kan äta på tåget, och som inte inehåller socker efter vad jag förstått???

Pirrig & nervös

3 kommentarer:

  1. Eftersom det finns viss risk för att du bli laktosintolerant så är det inte så bra att satsa på yoghurt. Försöker minnas vad jag åt till mellanmål när jag var nyopad... En halv banan kanske? Den går ju att mosa bra i munnen. Sen vet jag vad du tycker om Modifast, men det funkar ju nu och du kan ta med dig en shaker och en vattenflaska. Eller en sån där färdigblandad Modifast eller annan drink. Vatten måste du ändå ha med dig. Se till att ha med extra "mat" så att du klarar dig om det skiter sig med tåget, du MÅSTE ha näring var tredje timme. Kommer att tänka på dig den 11:e!! Hör av dig så snart du kan! Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Jag opades på sjukhuset i Varberg. Dagen efter op åt vi ingenting men fick ju dropp, sen när vi började äta fick vi tex lättfil eller vaniljyoghurt 0.5%. Nyponsoppa eller blåbärsoppa, Keldas släta soppor. Fortimel näringsdryck eller typ nutrilett shake, modifast, Allevo eller liknande går också bra.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och blir det alldeles genomvidrigt att tänka sig att sitta på tåg hem dagen efter, så kommer du tillbaka hit och vilar en dag eller tre.

    Stor kram

    SvaraRadera