måndag 17 januari 2011

Tiden flyger iväg... OP för 5 dagarsedan.

Ja nu har det alltså gått 5 dagar sedan jag opererades i Lund.
Och tänk att jag mår fortfarande helt förträffligt. :) Det enda har varit lite ont i magen, typ som "håll" men det är helt normalt och inget att oroa sig för.

Det här med soppor, hmmm.... Även om jag tillagat dom själv så är det ju inte så gott med mixade soppor, man tröttnar alldeles för fort på det. Så i dag slog jag på stort, söndagsmiddag, hahaha 
det blev potatismos, fisk och överkokta morötter, som tuggades med frenesi och finfördelades in i minsta detalj, allt för att jag inte skulle få ont eller obehag. TÄNK att det kan vara så gott, och att det är så kul att äta ganska tråkig mat... Konsistensen som svaldes kan ju liknas med mixad soppa!!!! Men nu fick jag tugga och använda munnen, vilken känsla. Så nu blir det lite mer variation och soppan smakar lite bättre när det blir antingen lunch eller middag, och så blir det potatismos och fisk eller nått annat lättuggat + grönsaker till det andra målet. Sen är det ju mycket fler måltider, frukost, då blir det en kopp the och en knäckebrödsmörgås med något gott pålägg på, det va det första jag vågade mig på till frukost redan på lördagen. Det va det godaste jag har smakat på en evighet, sååå gott...
Om någon skulle sagt till mig att du kommer att himla med ögonen bara du får äta en knäckemacka, så skulle jag inte trott att den personen va riktigt klok.... Men nu VET jag, åååå vad jag njöt, så gott, så gott....

Kramar

6 kommentarer:

  1. Haha! Exakt så är det! Allt som går att tugga på smakar himmelskt efter flytperioden!!!

    SvaraRadera
  2. Oh jag kommer ihåg den känslan, den är näst intill obeskrivlig!

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. haha jag älskar fortfarande knäckebröd! Det är världens bästa :)

    SKönt att du mår så bra!

    puss och kram

    SvaraRadera
  4. Visst var det gott att få tugga. Helt underbart.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med alla föregående talare :)

    SvaraRadera
  6. Ja den känslan kommer man verkligen ihåg... jag var överlycklig o helt salig!!! :)

    SvaraRadera