tisdag 4 januari 2011

I dag är jag GLAD :)

Tänk vad glad man blir när man verkligen märker att man tappar kilon, inte bara på vågen då...

I dag skulle jag åka till en väninna och hämta min cabinväska som hon lånat av mig.
Jag har gått omkring i mysbyxor eller tights här hemma, ingen som ser det ändå ju ;)

Ja då blir det väl att ta på sig ett par jeans då... Upp i garderoben och skall ta fram det enda paret som fortfarande passar, då tänkte jag att jag kanske skulle se om det märks att man gått ner ett par kilo.. Hmmm, dom byxorna där satt ju som ett ålaskinn förut och knappen gick ju knappt att knäppa.... Måste se OM...
Får på mig dom förvånansvärt lätt och knappen knäpps utan problem JAAAAAA...
Jag tog på mig dom och resterande del av kläderna och åkte i väg.

Väl ute i bilen så kom jag i håg att dom inte har någon som helst stretch i midjan, hmmm (igen) jaja jag får väl knäppa upp knappen när jag sätter mig i soffan hos B då... Men NEJ det behövdes inte. Jag är sååååå glad och som om inte det va nog så säger B till mig, Att nu syns det verkligen att du tappat massa kilo, det syns i ansiktet, magen benen och rumpan, jag kan knappt fatta det själv.

Nu har jeansen åkt av och morgonrocken på. Jag brukar ALLTID få massa märken som kliar efter linningen på byxorna, det e så jobbigt och kliar i evigheter.... INGENTING, varken märken eller klåda.

Jag är verkligen glad, men vad skall man ha på sig under tiden man går ner i vikt? Hur stor idé är det att köpa kläder som man bara kan ha i kanske en månad??? Synd att det är så kallt, vore lättare om det va sommar!!!!

Är det detta som kallas I-Landsproblem ???

Hoppas ni mår toppen också.

Kram

6 kommentarer:

  1. Hej
    Jag, trollbottom på FL som också ska genomgå operation. Skriver delvis om det men om mycket annat med. Men du får kika på bloggen om du vill

    SvaraRadera
  2. Hehe jag känner igen grejen med jeansen. Har haft en par för små i garderoben ett tag o nu provade jag dom...å de var lite för stora !?!?!
    Fattade ingenting...men blev så glad...
    Jag har handlat nya kläder men då har det varit märkeskläder till löjligt låga priser. Och eftersom jag inte vet när jag är vilken storlek och hur mycket jag går ner så har jag köpt i massa olika storlekar.
    Så man har hela vägen ner...
    Idag har jag inte ett enda märkesplagg o det för att det inte finns i min storlek o sen har jag ju hela tiden gått upp i vikt så man kan ju ha ett plagg högst ett år så det är ju ingen ide att köpa dyrt.
    Så känslan nu att faktiskt kunna ha lite finare plagg ...ja den är inte här än då men jag trivs med att ha kläderna i garderoben :-)
    Min blogg är bara bilder då jag gjort den för att familjen ska ha o titta på men funderar på om jag ska fixa en om mig o vikten!?
    Dui är välkommen in dock att titta på de foton jag lagt in så långt!

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att jag är Mrs.Q på fl :-)

    SvaraRadera
  4. Heja dej Angela!!!
    Tufft av dej att ta detta beslutet men du är klok nog att tänka på framtiden.
    Jag är säker på att du fixar det. Jag ska hålla tummarna för dej nästa vecka.
    Massa kramar!!
    //Pia
    Ps:hälsa Ingela Ds

    SvaraRadera
  5. Hallo där tjejen! Tack för kommentar i mitt inlägg ang att få bära kostym, kul skrivet...trädstammar! :)) Ja nu närmar sig din dag... så jätte spännande och jag önskar dig ALL lycka till. DET ÄR det BÄSTA jag har gjort och det kommer det kännas för dig med. Ska bli skönt att få välkomna dig över på the other side. :) Förstår dig i om du är nervös...de va ja med men fan det kommer gå finemang ska du se. Det håller jag mina tummar för!

    Ang det här med kläder i s.k övergångsperioden som ja säger så är det SÅÅÅÅÅÅÅ svårt... för det är ju liksom ingen ide att gå o köpa nya kläder liksom. Mina jeans hänger med än o jag har fått gå o köpa mig ett skärp för första gången på länge (SÅÅÅ Grym KÄNSLA, kan ja säga):) Man blir glad för små saker. Jag vet inte riktigt hur jag kommer göra framöver med inköp av kläder. Vet ju liksom inte vilken storlek jag landar på.Får väl använda av de kläderjag har hemma helt enkelt fastän de hänger o slänger på ens kropp. Ja visst e det världens jäkla I lands problem..hahha..ja ibland skäms jag.

    Ha de gott o vi hörs mera av!

    KRAM M :)

    SvaraRadera
  6. Leggins, strumpbyxor, klänningar, tunikor och kjolar (med skärp) Det har jag använt mig av. Nu är det snart 1 år sedan jag blev opererad och har tappat 46 kg. Har köpt en del kläder på rea, och lite på tradera. Det enda jag köpt på orginalpris var ett par jeans strax innan jul. Men tyvärr börjar de redan bli förstora... Vilka lyxproblem :)

    Stort grattis till din operation och jag hoppas du får fortsätta må bra. Sopperioden är tråkig. Blev mest naturell joggi, fil och mixad grönsakssoppa för mig... Längtade så efter purén. Då åt jag mos och köttbullar typ varje måltid.. Nu kan jag äta allt (på gott och ont) men dumpar ofta! Mest för att jag ätit för fort eller för mycket.

    Kramar!

    SvaraRadera